arendenmirandainarcticnorway.reismee.nl

Van Svolvaer naar Reine

Magic Ice Svolvaer is een bar waar alles van ijs is gemaakt zoals de bar zelf de banken en de tafels. Gisteravond zijn we hier een kijkje gaan nemen. Er staan verschillende sculpturen gehouwen uit ijs en je krijgt er een heerlijk drankje uit een glas gemaakt van ijs. Wij vonden het een leuke ervaring en met een goed gevoel gingen we daarna op pad hopende de aurora weer te mogen zien. We hebben er voor gekozen om terug naar Gimsoy te rijden omdat je daar weinig lichtpolutie hebt en de horizon naar het noorden mooi te zien is. Het was wel een beetje spannend hoor zo in het donker waar niemand is en je alleen het ruisen van de zee hoort. Maar het was ons weer gegund, de aurora liet zich twee uur lang zien.
Vanuit Svolvaer zijn we vanmorgen via wederom een prachtige route naar Reine gereden. Dit is een klein vissersplaatsje aan de oostelijke kant van de Lofoten. Het ligt op verschillende eilanden die met bruggen met elkaar verbonden zijn. In het jaar 1970 werd Reine verkozen tot de mooiste plaats van Noorwegen, wij snappen wel waarom. Het is prachtig hier! Reine is een waar fotografen paradijs, we komen dan ook veel statieven tegen. Ook zien we hier steeds meer stokvissen hangen en als we weer eens uitstappen om een foto te maken krijgen we de geur er gratis bij. We overnachten in een leuke Rorbu en wie weet laat het groene licht zich ook vanavond weer zien.