arendenmirandainarcticnorway.reismee.nl

Van Reine naar Ballstad

Lady Aurora was ons weer goed gezind gisteravond, wat een mooie show heeft ze voor ons opgevoerd. Dit terwijl we dachten dat het niets zou worden omdat er bewolking voorspeld was. Maar toen we op pad gingen om avondfoto's te maken zagen we toch weer wat lichte strepen in de heldere lucht. En ja hoor op de foto's waren ze duidelijk groen. De activiteit werd alsmaar sterker en nu konden we ook met ons blote oog de groene en zelfs roze kleur goed waarnemen. Het licht bleef maar dansen, zowat de hele hemel was bedekt, zo bijzonder om dit mee te maken. De hoogste kracht was uiteindelijk Kp 4,67 terwijl dit toch niet voorspeld was. Zo zie je maar weer, altijd even buiten checken want het noorderlicht kan hier zomaar ineens opduiken.
Na een heerlijk eigen gemaakt ontbijtje hebben we vanmorgen ons huisje in Reine verlaten om eerst het 10 km verderop gelegen dorpje Ã… te bezoeken. Dit is het westelijkste punt van de Lofoten dat over de weg bereikt kan worden. Bij het eindpunt van de weg hebben we de auto geparkeerd en een leuk wandelingetje door het dorpje gemaakt. Ook hier staan weer veel typisch Noorse vissershuisje op palen. Tot in de jaren '90 was het dorp gespecialiseerd in stokvis maar nu moeten ze het meer hebben van het toerisme.
We hebben voor de komende twee nachten een appartement gehuurd in Ballstad. Maar voor we daar naar toe rijden nemen we eerst een kijkje bij twee van de mooiste stranden die de noordkust van de Lofoten rijk is, Haukland en Utakleiv Beach. We hebben tot nog toe elke dag stralend weer gehad en ook vandaag scheen de zon weer volop dus we hebben genoten van heerlijke strandwandelingen met de nodige foto momenten natuurlijk.
Op de helft van deze vakantie aangekomen kunnen we alleen maar zeggen: Wat een prachtig land, om bijna iedere bocht die we maken ligt weer een nieuwe verrassing. Het is hier heerlijk rustig qua toerisme en we wanen ons vaak alleen op de wereld.

Netty Dam

We genieten met jullie mee Arend en Miranda.Wat een prachtig land, staat ook nog op ons verlanglijstje. Geniet van jullie reis.

Fredvanputten

Wat nen schonen ploatjes Arend
Voorraad voor een mooie pp of zo
Geniet er van
Groet

Miranda van den Heuvel

Wat leuk Netty dat jullie ons volgen. Het is zeker een aanrader. Groetjes Arend en Miranda.

Miranda van den Heuvel

Ja Fred, foto's genoeg van dit prachtige land. Het is echt genieten om hier te fotograferen. Groet, Arend

Nelleke

Wat een prachtige omgeving, daar wil ik ook nog wel eens naar toe
Geniet ervan!

Miranda van den Heuvel

Moeten jullie zeker doen Nelleke, het is prachtig hier.