arendenmirandainarcticnorway.reismee.nl

Tromso

Wat een reis hebben we achter de rug! Vanuit Schiphol zijn we gisteren om 12:00 naar Bergen gevlogen waar we vervolgens na een tussenstop van 30 minuten het volgende vliegtuig naar Tromso moesten pakken om daar om 16:30 te landen. We hadden hier al een hard hoofd in maar ja KLM biedt het zo aan dus zal het wel te doen zijn. Niet dus! We werden overgeboekt op een andere vlucht. Uiteindelijk zijn we om 19:15 na vier vluchten van 45 minuten via Bergen,Trondheim en Bodo in Tromso aangekomen. Vervolgens ging alles gelukkig vlot en om 20:45 kwamen we aan bij onze eerste accommodatie, Tromso Camping.
Na een hapje gegeten te hebben zijn we naar de IJszeekathedraal gereden. Van hier uit hadden we ook een prachtig zicht over Tromso. De kerk is opgebouwd uit beton, dat aan de buitenzijde met aluminium bekleed is en heeft zowel aan de voor- als achterkant een glazen gevel. Deze is aan de voorkant 35 meter hoog. Het ontwerp symboliseert de ijsbergen, het poollicht en de poolnachten. Hierna snel ons bed in gedoken want vanmorgen ging de wekker al vroeg voordat het zonnetje op kwam.

Toon Mathijssen

We gaan jullie weer volgen. Veel plezier.

Toon

Tiny

Heel veel plezier fijne vakantie

Miranda van den van den Heuvel

Leuk dat jullie ons volgen

Roelina

Wij reizen ook weer mee. . . Leuk hoor!!!! Goede reis , Dinand en Roelina

Miranda van den van den Heuvel

Super, Dinand en Roelina.

Peter en Ria Roels

Tja, Tromso ligt niet naast de deur, maar je zult merken dat de reis de moeite waard is. Veel plezier. Ik/we volgen al loop ik gelijk al achter.